
Som psykoterapeut og traumeterapeut arbejder jeg med kroppen og de erfaringer, vi bærer med os. Mange af vores oplevelser lagres i nervesystemet og kan mærkes både i kroppen og i tankerne. Når vi bliver mere opmærksomme på kroppens signaler, kan der opstå nye muligheder. Jeg tror på, at forandring sker i trygge relationer – når vi bliver set, mødt og mærker, at vi ikke er alene.
Terapi handler for mig om at gøre det ubevidste lidt mere bevidst. At være nysgerrig på vores tanker – og lære at lytte til det, kroppen fortæller.
Mange, der kommer hos mig, har prøvet at tænke sig frem til løsningen. Men ofte ligger svaret ikke kun i hovedet – det begynder med at lytte lidt mere til kroppen. Det kan være følelsen af et stille “ja tak” et sted i maven eller brystet – eller en fornemmelse af uro, spænding eller et “nej tak”, når noget ikke føles rigtigt. Kroppen taler hele tiden – vi skal bare lære at forstå dens sprog.
Små justeringer kan skabe store forandringer. Ligesom en ændring på 1 grad når du sejler, får dig et helt andet sted hen. Så det er de små bevidste valg der giver dig muligheden for at tage de største skridt.
Nogle af de temaer jeg arbejder med sammen med mine klienter med, har jeg skrevet mere om neden for. Tit kan vi genkende os selv i flere af kategorierne. Vi passer sjældent ind i en boks. Er du nysgerrig på om et forløb hos mig kunne være noget for dig, er du altid velkommen til at skrive et par ord til mig om det der fylder hos dig. Nogen gange starter forandringen “bare” ved at vi får sagt eller skrevet det vi er fyldt af. Jeg vil glæde mig til at læse det, måske tale med dig og møde dig.
Kærligst Bettina